aankomst, dag 1 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Frederieke Avest - WaarBenJij.nu aankomst, dag 1 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Frederieke Avest - WaarBenJij.nu

aankomst, dag 1

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

08 Januari 2014 | Italië, Palermo

hallo allemaal,

gister zijn we toch echt vertrokken. door lieve mensen uitgezwaaid en toen maar gauw door de douane.
na 2,5 uur vliegen goed geland op Palermo, de bus genomen naar centraal station waar we eigenlijk opgehaald zouden worden door Rosita, onze stage begeleidster. Alleen was dit niet het geval, ze smste ons dat we de taxi moesten nemen naar Piazza Ballarò. dus hebben we dat maar gedaan, het was nog een hele klus om 4 grote koffers en 4 kleine koffers in de kleine taxi te proppen. eenmaal aangekomen was Rosita daar en heeft samen met een vriendin (onze verhuurster) de appartementen laten zien. we zitten een klein stukje van elkaar vandaan dus dat is prima te doen. de wijk ziet er echt uit als een sloppenwijk hahaha, gisteravond stond de muziek hard aan en er waren veel mensen op straat. voor het appartement van Rolf en mij moesten we door een vies steegje, waar een aantal hangjongeren voor stonden. de deur waar we door naar binnen moesten zit in het steegje, een hoop trappen op met 20 kilo is dan echt een hele klus! Rolf heeft de woonkamer tevens slaapkamer mooi ingericht met zijn club de graafschap, dus dat is mooi aangekleed haha. toen wat te drinken gehaald, en de rest wat te eten en ons klaar gemaakt voor de nacht. van slapen kwam helaas niet veel van te recht. het is erg luidruchtig en de mensen zijn tot heel laat op straat. veel getoeter harde muziek tot een uur of 3, en om 6uur begonnen ze alweer met het opbouwen van de markt, dit is dus even wennen.

Dag 1.

we hebben tot half 11 in bed gelegen en wilde toen gaan douchen. alleen het water was ijskoud... dus gauw de haren gewassen en een beetje afgespoeld, kleren aan en hup opzoek naar een supermarkt. we zijn in totaal 4 uur op pad geweest, we konden maar geen supermarkt vinden, er stond in het begin een bord met een winkelwagen en een pijl rechtdoor, dit hebben we gevolgd alleen er kwam geen einde aan... toen maar een pizza gegeten en weer verder gegaan en eindelijk daar was die dan. bewust voor gekozen geen drinken te halen omdat we dat pokke eind ook nog terug moesten. maar wat was dat zwaar haha, bij terug komst maar even uitgerust, en om 6uur zou onze verhuurster komen voor de wifi, en dit is bij Rolf en mij gelukt! net even geskyped en nu gaan we maar een hapje eten. morgen om half 4 hebben we kennismaking op stage, dus we zijn erg benieuwd! de rest van de dagen nog voor ons zelf, en maandag dan toch echt beginnen.

jullie horen van mij, ciao!

• 09 Januari 2014 - 16:49

Hennie Jongman :

Hoi Frederieke.
    Je verslag gelezen, je hebt al weer een heleboel andere gewoonten mee gemaakt.
    De Italianen leven inderdaad meer op straat en s ávonds laat, ook eten ze later.
    Maar als je er een half jaartje bent, zul je er wel aan gewent zijn.
    Succes met je stage en ik ga je wel een beetje volgen.
    zie al uit naar jou verhalen, wat je allemaal mee gaat maken.

groetjes Hennie

• 13 Januari 2014 - 21:58

Irma Bbunk:

Hoi frederieke,
    Leuk om ook jou belevenissen te lezen.

Groetjes irma