palermoooo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Frederieke Avest - WaarBenJij.nu palermoooo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Frederieke Avest - WaarBenJij.nu

palermoooo

Door: frederieketeravest

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

25 Februari 2014 | Italië, Palermo

ciao olanda come stai?

hier gaat alles primaaa, de tijd vliegt. zo zie ik ook dat het dik 2 weken geleden is toen ik voor het laatste een blog heb geplaats. komt die.

8-2 zaterdag;

wat ik al zei waren Mandy, Youandi en ik van plan om naar Selinunte te gaan. om 11 uur hebben we de bus genomen. we reden door prachtig landschap en door de bergen. na goed 1,5 uur kwamen we aan in Castelvetrano. we hadden de buschauffeur gevraagd waar we eruit moesten voor de bus naar Selinunte, dus op een begeven moment werden we de bus uitgezet en daar stonden we dan, geen idee waar nou de bus kwam richting Selinunte. we hebben het ergens binnen gevraagd en kregen een adres mee. we zijn maar naar het station gelopen en gelukkig kwam daar ook een bus richting Selinunte. om de tijd vol te maken hebben we wat gedronken.
eenmaal aangekomen in Selinunte kwamen we in totale rust vergeleken met Palermo. we hebben een kaartje gehaald en zijn het terrein op gegaan. het was inderdaad reusachtig. mooie overblijfselen van tempels in een natuurrijk gebied. het was prachtig hempjes weer, ideaal. na een aantal uur rond gelopen te hebben maar wat gaan eten en toen weer terug naar huis.

9-2 zondag;

lekker uitgeslapen, gewassen, schoongemaakt en series terug gekeken.

stage week 10-2 t/m 14-2

deze week hebben we late dienst gehad. in het begin waren 5 dagen werken wel even wennen geestelijk en ook zeker lichamelijk. mijn rug doet echt zeer van het tillen. niks is ergonomisch.. dus lichamelijk is het voor mij af en toe wel heel zwaar.
donderdagavond zijn Mirna en Marije geland in Palermo. dit zijn twee meiden die vorig jaar 5 maanden stage hebben gelopen. vrijdag zijn we daarom met Mirna, Marije, Rosita, Salvo en ons 4 gaan lunchen. het eten was erg bijzonder laten we het daar op houden.
s` avonds zijn we bij ons gaan zitten en hebben we wat gedronken. daarna zijn we wezen uiteten. we hadden geen rekening gehouden met valentijsdag dus het was giga druk. maar om 22:30 had ik toch eindelijk mijn pizza. na het eten zijn we weer bij ons gaan zitten en zijn we verder gaan drinken. daarna ben ik met Rolf, Youandi, Marije en Mirna naar Vuccheria geweest. om half 4 lag ik fijn in bed.

15-2 zaterdag;

vandaag zijn we uitgenodigd door de kok voor een dagje mondello. het was prachtig weer, alweer. we zijn naast hem nog met zijn vrouw, Giulia en Federica geweest. beetje gelopen langs het strand en het kleine stadje. ik heb een arancini gegeten, dit is typisch Siciliaans. een bal met rijst. voordat we terug naar huis gingen zijn we bij de kok thuis wezen kijken. je ziet in Palermo eigenlijk alleen maar appartementen, ook de kok woont in een appartement. maar dit was echt een grote. allemaal grote verschillende kamers op één vloer. zag er leuk uit. eenmaal thuis is Rolf gaan slapen en heb ik op bed gelegen. s`avonds zijn we verder gegaan met drinken samen met Mirna, Marije, Youandi en Rolf. Mandy kwam later, omdat haar vrienden een weekje hier zijn. We zijn rond half 1 naar Lulu gegaan. dit is een discotheek. ook dit was heel bijzonder. we liepen een steegje in, en ineens zat het er. geen naam boven geen apart gebouw, nee gewoon midden in de straat. er zat een hele dikke man voor de deur op een kruk. naja deur, het was een hoge opstap en je moest bukken om naar binnen te komen. het was pikken donker, en toen kwamen we in de bunker. prima muziek, alleen de Italianen kunnen niet dansen, ik heb me kapot gelachen het zag er echt niet uit. niet op de maat, armen en benen hoog in de lucht en het hoofd ging alle kanten op, prima vermaakt.

16-2 zondag;

aangezien het prachtig weer was (25 graden) zijn we weer naar mondello geweest. een groot kleed mee en lekker gelegen op het strand. rond 5 uur terug gegaan. we wilde eigenlijk bij de coop wat halen maar die zat dicht. dus werd het Macdonalds. daarna wilde de rest cappuccino drinken. dus daar op het terras gezeten. eenmaal terug hebben we nog even bij Youandi thuis gezeten.

stage week 17-2 t/m 21-2;

ook deze week hadden Rolf en ik late dienst omdat Mandy haar vrienden hier zijn, en Youandi dan eventueel mee kan. alleen na maandag bleek het zo dat ze liever s`ochtends 2 mensen hebben. Rolf is dinsdag vroeg begonnen en zo hebben we het omgeruild.
dinsdagavond hebben Rolf, Youandi en ik bij Mirna en Marije in het appartement van vorig jaar gegeten. Marjolein is de verhuurster van dit appartement en zij at ook mee. rondleiding gekregen door het 'huis'. en toen heerlijk gegeten.
woensdag had ik vroege dienst. om 2uur ben ik even naar huis gegaan. om half 4 hadden we gesprek met Rosita en Salvo over de opdrachten. Mirna, Marije en Jesse zaten er ook bij. Jesse is gisteravond geland. ook hij heeft hier vorig jaar stage gelopen. na een zit van 3 uur was het eindelijk voorbij. wel mooi extra uren laten we het daarop houden haha.
donderdag zijn Mirna en Marije naar huis gegaan, Jesse blijft nog een weekje.
vrijdag had ik vroege dienst. Rolf was ziek geworden vannacht en is dus niet naar stage geweest. om 2uur kwam ik thuis en hij sliep nog. om 7 uur is hij even wakker geweest, heb ik gauw wat gegeten en is hij weer gaan slapen. maar even de was gewassen en verder de avond op me kamer door gebracht.

22-2 zaterdag;

wat voor school gedaan en een beetje opgeruimd. Rolf heeft om half 5 de bus gepakt naar het stadion voor een voetbal wedstrijd. na het opruimen ben ik even bij Mandy en Youandi gaan zitten. om half 9 ben ik richting het station gelopen om mijn tantetje op te halen! Rolf is op het station uitgestapt en we hebben samen gewacht. eerst ons huis laten zien en toen zijn we pizza gaan eten. om half 12 zijn we beneden bij de pub gaan kijken. het was erg druk dit keer. daarna terug naar het huisje en fijn gaan slapen, morgen ga ik op pad met Jeannnn.

23-2 zondag;

Jeannette en ik zijn rond 10 uur naar het station gegaan om daar de bus te pakken richting Trapani. de bus ging pas om 12 uur, dus we zijn een rondje gaan lopen door Palermo. daarna de bus gepakt en na dik een uur waren we in Trapani. eerst wat gegeten want we hadden heel erg honger. Jeannette had pasta met pesto, en ik pasta bolognese. na afloop kregen we een gevuld stammetje, typisch Siciliaans zei die. het smaakte naar room met kaas en daar door heen zaten snoepjes en hagelslag. uit beleefdheid opgegeten met kippenvel over heel mijn lichaam, ik vond het echt niet lekker... en Jean ja die vond het bijzonder.
we zijn gaan lopen, en aangezien Jeannette honden aantrekt hebben we een heel stuk een hond achter ons aan gehad. toen maar gauw overgestoken de andere kant op. het was erg rustig in Trapani maar het was heel mooi. lekker langs de zee gelopen, en door de stad gewandeld. wat gedronken op het terras en toen richting het busstation, en ja hoor dezelfde hond lag daar trouw te wachten op Jeannette. toen hij haar zag kwam die meteen aanlopen en ging naast Jeannette op de grond liggen. met pijn in haar hart heeft ze het arme straat hondje achter moeten laten in Trapani. s` avonds een rustig avondje en redelijk op tijd naar bed, morgen vroege dienst.

24-2 maandag;

Jeannette is vandaag een dagje mee gegaan naar stage. om 8 uur beginnen gaat wel echt snel. dus de dag was zo weer om. omdat ik nog steeds erg last heb van me rug ben ik even gaan liggen en zijn Rolf en Jeannette wat dingen bij de supermarkt gaan halen. s` avonds hebben we voor de verandering maar weer pizza gegeten.

vandaag 25-2 dinsdag;

vandaag weer een dagje stage gehad. Jeannette is dit keer niet meer geweest, die heeft een wandeling gemaakt door Palermo. bij terugkomst kregen we heerlijk soep met stokbrood. de zon scheen, dus we hebben de deuren open gegooid. even de was erin gedaan bij Mandy en Youand, en daarna ben ik dit gaan typen. ik ga het nu ook afronden want om half 6 neemt Jeannette helaas de bus weer naar het vliegveld... jammer Jeannettiee ik vond het heeeeel gezellig!
om 6 uur komen leraren van school ons appartement bekijken, en wat dingen door spreken.

dit was het weer, jullie zijn weer helemaal bij. over een weekje komen mijn moeder, zusje en broertjes deze kant op! en Rolf zijn familie ook. een aantal dagen vrij is ook wel even lekker. jullie horen het wel weer!

ciaooooo tutti xxxxxx


  • 26 Februari 2014 - 22:49

    Lita:

    mooi verhaal Fre, vooral van die hond. Heeft Jeannette je nog verteld van dat hele lieve kleine hondje.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Palermo 2014

Stage lopen

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2014

time fliesss

25 Februari 2014

palermoooo

07 Februari 2014

weer weekenddddd!

29 Januari 2014

palermo 29-1

18 Januari 2014

stage week 1
Frederieke

stage palermo

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5823

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 27 Mei 2014

Palermo 2014

Landen bezocht: