weer weekenddddd! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Frederieke Avest - WaarBenJij.nu weer weekenddddd! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Frederieke Avest - WaarBenJij.nu

weer weekenddddd!

Door: frederieketeravest

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

07 Februari 2014 | Italië, Palermo

heehoi allemaal!

vanuit Palermo weer een kleine update van deze week :).

waar was ik gebleven, vrijdag 31-1:

omdat Mandy en Rolf echt mcdonalds moesten hebben zijn we hier s` avonds gaan eten, op voorwaarde dat Youandi en ik de volgende keer mogen kiezen, en zij ook met ons mee moeten haha.
verder de avond bij Youandi en Mandy doorgebracht aangezien het regent. een gezellige avond gehad met bussen (drankspelletje), en toen maar naar huis slapen.

zaterdag 1-2:

helaas ook vandaag veel regen.. het wil maar niet stoppen. de straten staan letterlijk onderwater, het water loopt namelijk niet goed weg.. rustige zaterdag gehad, en rond 5 uur kwamen Giulia en Federica. dit zijn twee meiden die we op stage hebben leren kennen :).
omdat we bijna niks meer in huis hadden ben ik samen met Mandy en Youandi door de regen naar de supermarkt gelopen. wat een schijt weer, tot aan de enkels nat maar we hadden onze spullen voor de avond! na 20 x uitglijden over de gladde stenen zijn we toch heel thuis gekomen. Rolf, Giulia en Federica hadden beneden alvast bier gehaald en waren maar vast begonnen haha. toen besloten om bij Mandy en Youandi de avond verder voort te zetten.
aangezien ik al naar de supermarkt was gelopen had ik geen zin om mee eten te halen haha. ze kwamen op het idee om doner te eten. dit zijn Rolf, Giulia, Federica en Mandy dus even 'snel' gaan halen...
Giulia en Federica leren bussen haha maar dat ging toch iets te snel voor ze volgens mij haha.

zondag 2-2:

lekker niks gedaan vandaag. wat dingen terug gekeken, was opgehangen en een beetje gepoetst. op tijd naar bed, want de snelle dienst komt eraan. 8-2 uur.

maandag 3-2 t/m donderdag 6-2:

ik moest echt weer even wennen.. omdat we zondag niet veel hadden gedaan en ik laat wakker was kon ik s` avonds echt niet slapen haha.
maar de leuke kinderen op stage hebben me wakker gehouden. ik had niet verwacht dat ik de baby's en dreumesen heel leuk zou vinden. het voordeel is wel echt dat ik op een verticale groep werk. de ene keer lekker druk en gek doen met de peuters, en de andere keer knuffelen en verzorgen van de baby's, hier haal ik wel echt mijn energie uit dat ik afwisseling heb.
ik moet nog wel wennen aan het geschreeuw dat hier onderling en met de kinderen voor komt. maar dat zou hier wel normaal zijn..
wat ik wel heel sneu vond was dat ik werd gevraagd om een baby te verschonen. ze dachten dat het een doorgelekte luier was, dit komt hier regelmatig voor namelijk.. ik nam het kind mee en begon met uitkleden, toen kwam ik dus tot de ontdekking dat het kind ook gepoept had, zijn romper en legging zaten namelijk helemaal onder? ik denk hoe kan dit dan weer, bleek dus dat deze baby van ongeveer 7 maanden geen luier had aangekregen vanmorgen.. hem maar goed schoongemaakt en nieuwe kleertjes aan gedaan.
dinsdag zijn Rolf en ik trouwens met de bus naar Mondello geweest. dit is wel gewoon Palermo. een prachtig uitzicht met strand en stilte troffen we hier aan. ik had al gelezen dat het in de zomer bommetje vol is. we hebben hier wat rond gelopen en foto's gemaakt. de bus terug genomen, en nog even snel wat boodschappen gedaan. het was mooi weer dus het was niet erg om te doen.
woensdag een avondje thuis, ook wel even lekker.
donderdag zijn we uit stage op nieuw La Kalsa gaan zoeken. en dit keer de rest gevonden. het was prachtig weer dus ook langs de haven gewandeld. jaja we lopen echt heel veel haha. even langs de supermarkt op de terug weg gamba's gehaald voor Youandi en mij! lekker met een stokbroodje en allemaal andere dingen gegeten met z'n vieren. een gezellige avond gehad, en toen toch maar naar huis, nog één dagje werken en dan weekend!

vandaag vrijdag 7-2:

de dag vloog voorbij op stage. ik mocht met de oudste kinderen mee gaan knutselen en dan vliegt de tijd al helemaal. uit stage direct doorgelopen naar het busstation en de bus 812 naar monte pelligrino. deze bus gaat de berg op. wat een mooie bustocht was dit :). echt een prachtig uitzicht. eenmaal bijna boven uitgestapt voor een kerk. er komen in deze kerk veel gelovige dus het was nog best wel druk voor een kerk boven op de berg. het bijzondere aan deze kerk is toch wel dat het gebouwd is in een berg. buiten was het 20 graden, en daar binnen was het echt heel koud dus wat foto's gemaakt en maar weer naar buiten. we wilde naar het panorama uitzicht dat ook op deze berg moest zijn. we hebben aan een gezin de weg gevraagd. maar deze man vertelde dat het toch wel gevaarlijk is om te lopen omdat de Italian drivers hier niet zo goed zijn haha. het gezin wilde eigenlijk ook wel verder om hoog en we mochten meeliften. boven hadden we een prachtig uitzicht over de zee en de stad. hier rond gekeken, en toe kregen we de vraag of we mee terug wilde rijden, aangezien dit gezin ook in Palermo woont. dit hebben we dus niet geweigerd. deze man werkt in verschillende hotels, en werkt onder andere als manager in Catania. als we hier naar toe gaan (wat natuurlijk op ons lijstje staat) kon hij wel wat regelen dat we voor weinig kunnen overnachten. aardige mensen allemaal hier! eenmaal bijna aangekomen op de Villa Roma vertelde hij dat ze binnenkort naar een andere berg 80 km verderop ging, hij heeft zijn nummer gegeven en Rolf zijn nummer, want als we het leuk vinden en kunnen mogen we met ze mee! erg lief, dus we wachten een telefoontje af.
omdat het weekend is moeten we daar weer van gaan genieten! over een uurtje ga ik beginnen met het eten. helaas ligt sinds gister avond het water eruit...? dus eerst wat flessen water benen halen. na het eten gaan we naar Mandy en Youandi en waarschijnlijk nog even uit :), niet al te laat maken want morgen wordt het vroeg opstaan.
ik ga samen met Youandi en Mandy naar Selinunte, dit is een reusachtig opgravingsterrein met de tempel van Selinunte. ben erg benieuwd! Rolf gaat niet mee, onze voetballiefhebber gaat een wedstrijd van Palermo bijwonen haha.

dit was het weer voor vandaag!

fijn weekend allemaal en tot snel.

xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Palermo 2014

Stage lopen

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2014

time fliesss

25 Februari 2014

palermoooo

07 Februari 2014

weer weekenddddd!

29 Januari 2014

palermo 29-1

18 Januari 2014

stage week 1
Frederieke

stage palermo

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5832

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 27 Mei 2014

Palermo 2014

Landen bezocht: