palermo 29-1 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Frederieke Avest - WaarBenJij.nu palermo 29-1 - Reisverslag uit Palermo, Italië van Frederieke Avest - WaarBenJij.nu

palermo 29-1

Door: frederieketeravest

Blijf op de hoogte en volg Frederieke

29 Januari 2014 | Italië, Palermo

ciaoo tutti, het is alweer eventjes geleden dus het werd weer eens tijd!

uhmm waar waren we gebleven.. zondag. het was lekker weer dus we zijn vandaag een stuk gaan lopen. wat winkels in en uit en daar heb ik een paar schoenen en een vest aan over gehouden. wat gedronken op het terras en toen weer naar huis uitgerust voor de vroege maandag.

het was wel even wennen na al het uitslapen om vroeg uit bed te komen. gelukkig zit stage heel dichtbij dus dat scheelt weer. `s ochtends worden de kinderen tot 09:00 gebracht. Rolf en ik hadden de taak om de namen op te schrijven, kinderen de jas uit te doen, spulletjes uit de tas halen en dit op te ruimen. in Nederland wordt er bij binnenkomst van alles aan ouders gevraagd, en hier worden de kinderen binnen gebracht, buongiorno en ouders gaan meteen weer.
om 09:30 krijgen de baby's een fruithapje en dan de peuters. vervolgens gaan de kinderen vrij spelen. er is geen aparte baby ruimte dus daar moeten de kinderen wel rekening mee houden.
de dagen vliegen echt voorbij. dinsdag zaten Rolf en ik rustig penoza te kijken, tot ik een appje van Greet kreeg met; waar is donderdag het feestje? en een foto van het vliegveld. dus ik mam appen, mam is Greet in Palermo?! waarop ze antwoordt dat ze samen zijn en al in het hotel 10 min verderop zijn. snel de schoenen aan en naar het hotel gelopen, echt waar wat een verrassing! helaas zoals de meeste wel weten, werd Greet haar tas na een half uur gestolen door jongens op een scooter... maar dit mocht de pret van de andere dagen niet drukken.
woensdag waren we na stage meteen naar mama en Greet gegaan. het was redelijk weer dus we hebben een eindje gelopen, en natuurlijk onze ghetto laten zien haha. s 'avonds heerlijk gegeten in het restaurant waar het personeel Greet geholpen heeft om de politie te bellen.
omdat ik donderdag jarig ben zou de kok speciaal voor mij gaan koken. maar ook de kok wist inmiddels dat mama en Greet er waren en die werden daarom ook uitgenodigd. een heerlijke schaal vol spaghetti met garnalen, mosselen en een heleboel knoflook gegeten. na het eten kwamen ineens de leidsters van het dagverblijf zingend binnen met een zelfgebakken taart en natuurlijk een kaarsje met een 19 erop. echt super lief!
om 2uur zijn we naar ons huis gegaan en hebben we wat gedronken voor mijn verjaardag. daarna zijn we de markt overgelopen naar het station toe. even wat gegeten en gedronken, en toen gingen mama en Greet helaas alweer met de bus naar het vliegveld. tot over 5 weken mam! (L)
s 'avonds kwamen Mandy en Youandi nog gezellig wat drinken, en werd ik door hun drie verwent met cadeautjes, lief. rond 00:00 gaan slapen morgen gewoon weer stage.
na deze stage dag s' middags even heeeeerlijk geslapen haha. de dagen ervoor toch iets te laat naar bed gegaan. na het wakker worden opgefrist, en toen rond 20:30 gaan uiteten voor mijn verjaardag. lekker gegeten, alleen Rolf en Mandy wilde nog naar de mac voor een ijsje, toen zijn Youandi en ik maar vast naar huis gegaan. door de regen liepen we daar en natuurlijk vond er iemand in de auto het leuk om door de plas langs de stoep te rijden... kletsss en onze broeken en schoenen waren nat, bedankt!
na een gezellige avond gaan slapen, want morgen gaan we met Rolf mee naar een voetbal wedstrijd. helaas niks van gekomen omdat je hier tot 2 uur voordat de wedstrijd begint kaarten kunt halen, en wij kwamen een uur te laat. Rolf ging nog alleen proberen of hij binnen kon komen maar dat is niet gelukt. in een gezellige bar wat gegeten en gedronken, boodschappen gedaan voor die zelfde avond en naar huis.
die avond rond 22:00 uur naar Mandy en Youandi gegaan, en daar een gezellige avond gehad! om 00:00 uur toch besloten om beneden bij onze pub te kijken. daar wat gedronken en toen maar weer naar huis.
zondag lekker geslapen en de hele dag niks gedaan!
maandag zijn we weer begonnen op stage. als de kinderen slapen mogen wij onze laptop pakken en aan het werk voor school... want ja dat hoort er naast al het leuks ook bij. hier flink gebruik van gemaakt en het werk is af! nu alleen nog uitvoeren vanaf volgende week.
deze avond boodschappen gedaan en Utopia gekeken. het is inmiddels alweer donderdag, dus het weekend is bijna inzicht! tijd gaat echt snel..

nou mensen jullie horen we weer van mij!

voor nu slaaplekker xxx